zaterdag 2 oktober 2010

Christ's College

Vandaag had ik een dagje vrij van alle introductie-activiteiten. De internationals hebben inmiddels wel ongeveer genoeg bijeenkomsten gehad en de gewone freshers komen vandaag en morgen aan, dus vanaf morgenmiddag staat mijn agenda weer helemaal vol met freshersweek activiteiten en bijeenkomsten, die variƫren van tutorbijeenkomsten tot cubavonden en van punting tot Formal Hall dinners (uitleg over de laatste twee komt later wel).

Vanochtend scheen de zon, dus ik heb mijn kans gegrepen om wat foto's te maken van mijn college en voor de volledigheid heb ik ook wat foto's van mijn eigen kamer genomen.

Mijn college bestaat voornamelijk uit verschillende binnenplaatsen (courts) waar prachtige oude gebouwen omheen staan. First Court is de oudste en dus de eerste waar je binnenkomt via de hoofdpoort. Hier zijn ook en kapel en de mooie eetzaal, maar beide kon ik op dat moment niet in om foto's te maken, dus die komen nog.



Als je verder loopt over het pad (op het gras lopen is strikt verboden voor studenten, dat voorrecht hebben slechts de professoren) kom je bij de poort die je brengt naar (verassing) Second Court. Ook hier weer prachtige oude gebouwen en gras waar je niet op mag lopen.
 En Third Court, beetje hetzelfde verhaal weer.
Daarna wordt het wel anders. Er staan nog wel wat oude mooie gebouwen hier en daar, maar de laatste court is wat minder indrukwekkend helaas. De naam is dan ook niet Fourth Court, maar New Court en hieronder zie je wel waarom.
Nieuwbouw is iets waar ze niet zo goed zijn in Cambridge, zo is me bij meerdere colleges al opgevallen. Natuurlijk kan uitbreiding noodzakelijk zijn, maar enigszins in harmonie met de oude style bouwen is er helaas niet altijd bij. De tuin voor New Court is dan weer wel leuk trouwens. Dit is Darwins Garden. Hier hebben ze alle planten die hij in zijn reisverslagen heeft beschreven geplant (als ik het goed heb begrepen). Een standbeeld van Darwin zelf zit in het midden van de tuin op een bankje te genieten van alle eer die hij als belangrijkste oud-student van Christ's College (terecht) krijgt.
En dan mijn gebouw. Een erg schattige, sfeervolle en gezellige cottage aan de rand van de College Grounds. Normaal staan de auto's niet zo dicht voor de deur, maar de parkeerplaats is nogal overvol nu alle freshers aankomen.
Als je de juiste cijfercode intoetst mag je naar binnen en daar is het bewijs te zien dat ik hier echt woon.
Vervolgens mag je twee verdiepingen omhoog naar de zolder (pas op dat je je hoofd niet stoot tegen het schuine plafond bij de trap).
En dan kom je bij mijn kamer en die ziet er zo uit:

Tot zoverre een korte indruk van waar ik woon. Er zijn nog zo veel meer dingen om foto's van de maken dat ik later zeker nog wel meer zal laten zien.

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik kom binnenkort wel thee drinken in dit ubergezellige zolderkamertje ;)
    ps sorry voor de gebruikersnaam die bij mijn reactie komt te staan, maar was de enige keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent van harte welkom zodra ik thee en een waterkoker heb.
    En dat reageren gaat idd een beetje raar hier. Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen gewoon kon reageren, maar blijkbaar moet je inloggen.

    BeantwoordenVerwijderen